Search

Вивчення української мови і літератури за допомогою дистанційних технологій

Освітній процес- дистанційно

Вивчення української мови і літератури за допомогою дистанційних технологій

Дистанційна освіта в Україні – питання, яке протягом кількох останніх років надзвичайно широко обговорюється на шпальтах педагогічної преси.

Викладач покликаний формувати в кожного студента уміння вчитися, самостійно здобувати знання, думати і діяти, робити вибір і нести за нього відповідальність. Упровадження та використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі загальноосвітнього процесу обумовлено потребами розвитку сучасної освіти. Інформаційні й комунікаційні технології розглядаються як засоби розвитку студента та ефективної організації навчально-пізнавальної діяльності. У практику роботи викладача активно входять нові методи, технології навчання. Сучасний викладач і студент готуються до занять не лише за допомогою підручника. Перш за все використовують мережу Інтернет, сучасні педагогічні програмні засоби, електронні підручники, довідники. Однією з нових технологій, які використовуються на заняттях української мови та літератури, заняттях є дистанційне навчання.

Отже, актуальним на сьогодні є саме дистанційна технологія навчання, яка надає можливість в одному навчальному модулі зосередити певну кількість навчального матеріалу на занятті.

Веб-технології та програмні засоби для організації дистанційного та індивідуального навчання:

1. Платформа Moodle – безкоштовна платформа за умови встановлення на свій сервер.

2. Платформа Google Classroom – інструмент, що пов'язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з студентами в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.

Завдяки платформі Classroom можна організувати проєктну роботу, перевернуте навчання, дистанційне навчання.

3. Веб-додаток Edmodo – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook для спілкування викладачів і студентів.

4. Платформа LearningApps.org – онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи, є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використання на заняттях. LearningApps.org дає можливість дистанційного навчання кожному викладачу, дозволяючи створити набір класів у власному акаунті, ввести дані про студентів, їх профілі, задати пароль для входу, викладати вправи для виконання.

5. Платформа Learning.ua – містить онлайн тести, інтерактивні завдання з української мови.

6. Платформа Stepik – безкоштовна освітня платформа та конструктор відкритих онлайн-курсів та занять.

7. Хмарні сервіси (Office365, Google) для спільної роботи студентів та викладача.

Таким чином, можна стверджувати, що запропоновані електронні навчальні платформи з української мови та літератури є раціональними, так як: розширюють можливості традиційного навчання; роблять навчальний процес більш різноманітним; дозволяють збільшити інтерес до української мови талітератури покращити якість знань студентів; підвищити ефективність їх самостійної роботи, рівень мотивації до навчання, ефективність управління навчальним процесом та об'єктивність оцінки знань ; удосконалити методику викладання української мови в нових умовах; стимулювати розвиток інтелектуального потенціалу ; автоматизувати процес контролю та оцінювання здобутків.

Ольга ЮРІЙЧУК, викладач філологічних дисциплін

 

    

 

: