Search

Формування професійної компетентності студенів економічних спеціальностій в галузі інформаційних технологій

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНІВ

ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТІЙ В ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ


 

Комерційна діяльність – один з напрямків застосування інформаційних технологій, що найбільш розвивається. Автоматизація інформаційних процесів в цій області в умовах інтенсивного розвитку ринкових відносин є стратегічним фактором конкуренції. Сучасні інформаційні технології дозволяють практично миттєво підключатися до будь-яких електронних масивів, одержувати всю необхідну інформацію і використовувати її для аналізу, прогнозування, прийняття управлінських рішень у сфері бізнесу, комерції, маркетингу.

Студенти економічних спеціальностей повинні бути підготовлені теоретично і практично до нових умов роботи у сфері комерційної діяльності. Організація внутрішньовиробничих і ринкових відносин вимагає від фахівців глибоких знань не тільки у області менеджменту і маркетингу, але й інформаційних систем та технологій для реалізації успішної підприємницької діяльності.

Одним із завдань навчання студентів курсу «Інформаційні системи і технології» у ВСП Заліщицький ФК імені Є.Храпливого НУБіП України є оволодіння та ефективні застосування сучасних інформаційних систем, технологій та моделей, що використовуються в різних галузях економіки, зокрема в управлінні підприємством. При цьому предметом даної дисципліни є інструментальні системи загального призначення, наприклад, табличні процесори, спеціалізовані системи роботи з кадрами, бухгалтерського обліку, управління підприємством, програмні засоби управління бізнес-проектами та автоматизації малим і середнім бізнесом, такі як Person Pro, АБ ОФІС 2000, Project Expert, BAS, ПАРУС: Підприємство, УкрСклад, Deductor Academic тощо. Зрозуміло, що даний перелік програмних засобів не вичерпує величезний обсяг програмної продукції для автоматизації діяльності на підприємствах.

Майбутнім фахівцям економічних спеціальностей необхідно мати глибокі теоретичні знання і практичні навички щодо використання сучасних інформаційних систем. Тому на заняттях з дисципліни «Інформаційні системи і технології» студенти навчаються: проводити кластеризацію, візуалізувати та прогнозувати дані, застосовувати різні підходи до їх обробки та дослідження з системою Deductor Academic; розв'язувати фінансово-облікові задачі в системі BAS; складати бізнес-плани, аналізувати їх і виконувати управління бізнес-проектами в системі Project Expert; вести складський облік по декільком фірмам і складам в програмі УкрСклад; вирішувати основні управлінські завдання: бухгалтерського та податкового обліку, реалізації товарів і послуг, обліку складських запасів, нарахування заробітної плати, кадрового обліку та рекрутингу в комплексній системі автоматизації малим і середнім бізнесом «Парус - Підприємство 7.40» тощо.

В рамках тижня економічно-комерційних дисциплін у ВСП Заліщицький ФК імені Є.Храпливого НУБіП України викладачем Галайдідою О.В. проведено презентаційне заняття у 35-ПЕ групі з дисципліни «Інформаційні системи і технології» на тему: «Автоматизована обробка результатів маркетингових заходів і маркетингових досліджень у торгових підприємствах з використанням програмного забезпечення «Парус-Підприємство: CRM-модуль «Менеджмент та маркетинг». Викладач на практиці продемонструвала основні функції розділів системи «Маркетингові заходи» та «Маркетингові дослідження», а саме: автоматизований облік проведення маркетингових заходів – акцій, семінарів, участі у виставках, презентаціях; ведення бази даних учасників заходу та використовуваних матерів; облік витрат і доходів кожного проведеного заходу; аналіз зворотної реакції від використання того чи іншого рекламного носія; проведення маркетингового заходу – через фіксацію в картках вхідних звернень з боку потенційних клієнтів; оцінка результативності проведення цінових та іміджевих акцій; аналіз змін обсягів продажів товарів і послуг на періоди проведення акцій, визначення ефекту від їхнього проведення; аналіз причин відмови від придбання товарів і послуг, причин розриву співробітництва; аналіз якості товарів і послуг; фіксацію рекламації (претензії) на якість виготовленої продукції, реалізованих товарів і наданих послуг.

Студенти спеціальностей 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність та 051 Економіка отримали практичний досвід з автоматизації проведення основних маркетингових операцій на підприємств та збору й обробці інформації для ведення маркетингової діяльності компанії. Здобувачі освіти опанували розділи програми та здобули навички щодо планування та обліку маркетингових заходів (цінові акції, виставки, семінари, форуми, конференції, тематичні розсилки), складання бюджету заходу та доходів від участі (укладені договори, оплачені рахунки), ведення обліку роздаткового і рекламного матеріалу, автоматичній розсилці запрошень та формування звітності за підсумками заходу та ін.

Таким чином, запропонована система отримання теоретичних знань та практичних навичок з використання інформаційних технологій побудована таким чином, щоб майбутній фахівець, потрапивши на своє перше робоче місце, мав змогу працювати в інформаційному середовищі підприємства, за мінімальний час встановив особливості цього середовища та навчився працювати зі спеціалізованим програмним забезпеченням, яке використовується на підприємстві.


 Викладач дисципліни «Інформаційні системи і технології»
Галайдіда О.В. 

: