Search

Про підсумки науково-дослідної роботи та навчально-методичне забезпечення

Засідання педагогічної ради

Про підсумки науково-дослідної роботи та навчально-методичне забезпечення

Проведено чергове засідання педагогічної ради коледжу:

  1. Звіт про реалізацію науково-дослідної роботи викладачів у 2022-2023 н.р. та затвердження тем навчально-наукових досліджень на 2023-2024 н.р.;
  2. Про стан наповнення та оновлення навчально-методичного забезпечення дисциплін.

Ігор Дудяк, завідувач навчально-виробничої практики, прозвітував про реалізацію науково-дослідної роботи викладачів у 2022-2023 н.р. Було відзначено, що науково-дослідницька діяльність колективу коледжу розглядається як складова частина освітнього процесу, яка позитивно впливає на підвищення професійного рівня викладачів та якості підготовки студентів і спрямована на підвищення ефективності освітнього процесу, поглиблення знань студентів, прищеплює навики самостійних досліджень.

У звіті було відзначено такі основні напрями, по яких здійснювалась науково-дослідницька діяльність у звітний період.:

  • Організація проведення в коледжі науково-практичних конференцій, семінарів, майстер-класів, конкурсів тощо;
  • пропагування передового педагогічного досвіду;
  • залучення викладачів та здобувачів освіти до участі у регіональних, Всеукраїнських, Міжнародних науково-практичних заходах з урахуванням специфіки майбутньої спеціальності;
  • публікація викладацьких та студентських науково-дослідницьких робіт;
  • організація роботи творчих студентських об'єднань та інше.

Науково-дослідна робота студентів також базується на роботі гуртків, секцій, підготовки тез доповідей, статей та інше. Студенти коледжу беруть активну участь у конференціях, семінарах, олімпіадах, конкурсах, де щороку посідають призові місця. Традиційними стали проведення Тижнів циклових комісій та Тижнів дисциплін.

Інтереси роботодавців враховуються на основі дослідження ринку праці, за допомогою якого визначені основні навики, якими повинен володіти фахівець. Укладено договори на проходження виробничої практики з більш ніж 60-ма підприємствами та організаціями різної форми власності, як нашого так й інших районів регіону. Виконано ряд науково-дослідних робіт спільно з інститутами, сільськогосподарськими дослідними станціями та агропромисловими компаніями.

Базою проведення науково-дослідної роботи в коледжі є навчальне тепличне господарство та колекційно-демонстраційні ділянки.

У виступі Ігора Петровича було проаналізовано конкретні приклади співпраці та дослідження, які проводяться в коледжі, були названі прізвища викладачів, які успішно займаються цією діяльністю.

Була затверджена тематика навчально-наукових досліджень на 2023-2024 н.р..

Михайло Сопилюк, заступник директора з навчальної роботи, взявши участь в обговоренні цього питання, висловив деякі міркування. Насамперед, він відзначив, що за результатами участі викладачів та студентів у конференціях різного рівня в 2022-2023 н.р. опубліковано 98 статтей. Він відзначив викладачів, які над цим найбільш плідно попрацювали. В тому числі і над підготовкою студентів. Михайло Васильович звернув увагу на роботу філії Малої академії наук в коледжі, яку очолила Галина Петрів. Він закликав активізувати роботу і в цьому напрямі.

Про стан наповнення та оновлення навчально-методичного забезпечення дисциплін доповідали учасникам засідання педагогічної ради голови циклових комісій:

Ірина Башта, голова циклової комісії агрономічних та еколого-інженерних дисциплін;

Іван Зубик, голова циклової комісії комп'ютерно-інженерних дисциплін;

Валентина Перит, голова циклової комісії математичних та природничо-наукових дисциплін;

Олександр Холодило, голова циклової комісії економічних та комерційних дисциплін;

Ірина Сагайдак, голова циклової комісії гуманітарних та соціально-економічних дисциплін;

Олександра Яремчук, голова циклової комісії фінансово-облікових дисциплін.

Забезпечення освітнього процесу необхідними якісними і актуальними навчально-методичними матеріалами, які відповідають програмам дисциплін, та постійне їх оновлення – важлива складова педагогічної діяльності, що забезпечує ефективність роботи студентів і викладачів, а також набуття здобувачами освіти необхідних загальних та фахових компетентностей, які вказані в Галузевих стандартах певної освітньо-професійної програми.

Крім того, в останні роки дуже велика увага надається новим формам представлення навчально-методичних матеріалів і новим їх видам. Так, комп'ютеризація освітнього процесу і розширення використання інтернет-технологій сприяло впровадженню публікації навчально-методичних матеріалів на електронних носіях інформації, створенню спеціальних видів електронних підручників, навчальних програм тощо.

Виступи голів циклових комісій ґрунтувалися на аналізі цих матеріалів викладачів коледжу. Особливо актуальною ця проблема є при переході на дистанційне навчання. Тому роботу над поповненням бази начально-методичними матеріалами, особливо в електронній формі, необхідно продовжити.

З обговорюваних питань були прийняті відповідні рішення.

Юрій ВІЙТИК

 

: